Activitat 3

El tall anglès
Objectius: 

Conèixer com funciona la moneda i les relacions que se'n deriven
Comprendre la gran quantitat de productes que comprem sense motiu

Material:
Monedes d'intercanvi
Làmines de productes

Espai:
Aula o espai ampli amb taules i cadires.

Activitat: El tall anglès

Ens hem convertit en botiguers i botigueres! Quins tipus de botigues coneixes? Què hi venen? 

Per tirar endavant un comerç necessitem tenir uns productes, que la gent comprarà, i un venedor, que s'encarregarà de vendre'ls. 

D'aquesta manera, ens dividirem en grups d'unes 4 persones: dos serem botiguers/es, que s'encarregaran de vendre els productes, i la resta seran els encarregats de comprar allò que els hi sembli. 

Exemple de làmina de productes
d'una verduleria
El professor/a repartirà a l'atzar el tipus de botiga entre els grups i entregarà, en forma de làmines o altres materials, els productes a vendre; juntament amb 20€ de joguina per cada membre del grup, que serviran per comprar els productes que volem.

A més, el professor/a ens donarà uns preus orientatius, però els grups decidiran quin serà el preu final del producte.

Una vegada hagin passat vint minuts canviarem els torns: els que feien de venedors passaran a ser compradors, i els compradors atendran a la botiga del seu grup.

Finalment, posarem en comú els objectes que ha conseguit cadascú i els diners que ens ha sobrat.



Per pensar-hi més: Una vegada finalitzada l'activitat proposarem un seguit de preguntes per incitar un debat:
· Per què hem comprat els productes? Quina necessitat teníem?
· On creus que van a parar tots aquells productes que no fem servir?                                                               
· Veus alguna relació entre el consum impulsiu que hem realitzat i la vida real?
· Com podríem canviar-ho?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada