El tall anglès
Objectius: Conèixer com funciona la moneda i les relacions que se'n deriven Comprendre la gran quantitat de productes que comprem sense motiu Material: Monedes d'intercanvi Làmines de productes Espai: Aula o espai ampli amb taules i cadires. |
Activitat: El tall anglès
Ens hem convertit en botiguers i botigueres! Quins tipus de botigues coneixes? Què hi venen?
D'aquesta manera, ens dividirem en grups d'unes 4 persones: dos serem botiguers/es, que s'encarregaran de vendre els productes, i la resta seran els encarregats de comprar allò que els hi sembli.
![]() |
Exemple de làmina de productes d'una verduleria |
El professor/a repartirà a l'atzar el tipus de botiga entre els grups i entregarà, en forma de làmines o altres materials, els productes a vendre; juntament amb 20€ de joguina per cada membre del grup, que serviran per comprar els productes que volem.
A més, el professor/a ens donarà uns preus orientatius, però els grups decidiran quin serà el preu final del producte.
Una vegada hagin passat vint minuts canviarem els torns: els que feien de venedors passaran a ser compradors, i els compradors atendran a la botiga del seu grup.
Finalment, posarem en comú els objectes que ha conseguit cadascú i els diners que ens ha sobrat.
Per pensar-hi més: Una vegada finalitzada l'activitat proposarem un seguit de preguntes per incitar un debat:
· Per què hem comprat els productes? Quina necessitat teníem? · On creus que van a parar tots aquells productes que no fem servir? · Veus alguna relació entre el consum impulsiu que hem realitzat i la vida real? · Com podríem canviar-ho? |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada