-Saber què hi ha darrera dels productes que consumim.
-Ser conscient de les conseqüències ecològiques, econòmiques i socials de les nostres compres.
-Prendre consciència abans d’adquirir qualsevol productes, per tant, aprendre a comprar només el que necessitem.
-Aprendre a fer un ús racional dels productes i serveis que tenim a disposició.
-Identificar quines pràctiques relacionades amb el consum són més beneficioses per al medi ambient (productes Km0, el CO2 per producte, productes biològics i ecològics, etc.).
· Continguts
Àrea de coneixement del medi natural, social i cultural
L'entorn i la seva conservació.
- Identificació i disseny d’actuacions responsables orientades a l’ús sostenible de l’entorn.
- Valoració d’actuacions que contribueixen a la protecció del medi.
Persones, cultures i societats
- Valoració dels drets i deures ciutadans i del paper individual i col·lectiu en la construcció d’un món més just i equitatiu, així com de la necessitat d’un compromís per a la resolució de problemàtiques socials.
- Interpretació de la realitat a través dels mitjans de comunicació i anàlisi crítica de la influència de la publicitat sobre els hàbits de consum.
Àrea d’educació per al desenvolupament personal i la ciutadania
Identitat i autonomia
- Valorar i tenir cura del medi, així com assumir comportaments de consum responsable que contribueixin a la sostenibilitat.
- Identificació d’actituds i estratègies personals i col·lectives de consum responsable i cura del medi.
Convivència i valors cívics
- Identificació d’actituds i estratègies personals i col·lectives de consum responsable i cura del medi.
Pertinença i ciutadania
- Defensa i cura de l’entorn, valorant les repercussions que té globalment la gestió local dels recursos i identificant les bones pràctiques alternatives i estratègies de consum responsable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada